blajinfo, stiri blaj, informatii blaj

Acasă » Administrație » Primăria municipiului Blaj a scos la licitație pe sistemul electronic de achiziții publice (SICAP) construcția sălii polivalente

Primăria municipiului Blaj a scos la licitație pe sistemul electronic de achiziții publice (SICAP) construcția sălii polivalente

Publicat în 03.07.2018 la ora 11:14

Consilierii județeni din Alba au aprobat, săptămâna trecută, proiectul de hotărâre privind indicatorii tehnico – economici pentru obiectivul de investiții „Sală Polivalentă de sport cu capacitate de 1800-2000 locuri” – Municipiul Blaj, iar potrivit proiectului suma alocată pentru acest obiectiv este de 32 de milioane de lei. Pe SICAP, s-a estimat suma de 25 de milioane de lei, lucrarea urmând să fie adjudecată de constructorul care oferă prețul cel mai mic și care răspunde tuturor cerințelor impuse de beneficiar. Jumătate din investiție este suportată de CJ Alba, iar jumătate de Primăria Blaj.

Noul obiectiv va face parte din infrastructura sportiva a municipiului, alături de celelalte obiective de gen existente in oraș. Prin aceasta investitie se doreste, pe de-o parte crearea unei dotari publice de importanta zonala, care sa asigure desfasurarea in cele mai bune conditii a evenimentelor sportive nationale si internationale, si pe de alta parte, sa reprezinte o facilitate sportiva pentru practicarea sportului de performanta pentru echipa de volei a orasului, recunoscuta in prezent pentru merite sportive deosebite.

Noua sala va fi dotata cu spatiile si echipamentele necesare care sa asigure desfasurarea in cele mai bine conditii a competitiilor sportive, conform cerintelor de omologare a salilor de sport: -CEV Voleyball Competitions Regulations 2016 (categoria 3) – EHF Arena Construction Manual (teren handbal 48×28 m) – FIBA Europe- Official Basketball Rules – ITF tennis Investitia va cuprinde toate lucrarile pentru realizarea investitiei precum si unele dotari, respectiv scaunele (locurile)

Durata de realizare a lucrarilor este de 36 luni de la emiterea ordinului de incepere a executiei. Numărul de zile pâna la care se pot solicita clarificari înainte de data limita de depunere a ofertelor – 16 zile calendaristice, potrivit anunțului postat pe SICAP.

Autoritatea contractanta va raspunde la solicitarile de clarificari inainte de data limita de depunere a ofertelor cu 10 zile

Potrivit proiectului de hotărâre aprobat de consilierii județeni, sala polivalentă de sport va avea o capacitate de 1.890 de locuri pe scaune și respectă toate standardele naționale și europene pentru competițiile sportive de volei, handbal, baschet și tenis.

Noua sală va fi dotată cu spațiile și echipamentele necesare, care să asigure desfășurarea în cele mai bune condiții a competițiilor sportive, conform cerințelor internaționale de omologare a sălilor de sport. Sala de sport propusă se înscrie în categoria sălilor cu dimensiuni medii și va avea trei nivele: demisol, parter și etaj și o suprafață construită de 4.579 mp.

Sala polivalentă va fi amplasată pe malul râului Târnava Mare.

”Holul principal și zona de primire sunt amplasate pe latura scurtă a clădirii, având orientare nordică și o accesibilitate prin intermediul unui portic deschis spre râul Târnava Mare. Întreg spațiul holului s-a gândit a fi vitrat spre albia râului și digul de protecție, considerat pe viitor ca zonă de promenadă nouă a orașului”, potrivit proiectului de hotărâre.

De asemenea, sala pentru competiții sportive are o înălțime liberă de 13,1 metri și este dimensionată în plan 50×28 metri, conform Normelor europene de desfășurare a meciurilor de handbal, ce necesită cel mai generos spațiu.

”Marcajul permite desfășurarea și a meciurilor de volei, handbal, baschet și tenis. Lumina și ventilația sălii sunt controlate prin funcții mecanice, asigurând flexibilitatea organizării multiplelor evenimente sportive și non-sportive”, potrivit sursei citate.

Gradenele pentru public sunt fixe, fiind dispuse pe cele două laturi lungi ale terenului de joc, garantând cea mai bună vizibilitate pentru toți spectatorii.

”Acestea sunt deservite de foaiere și circulații pe tot conturul clădirii, permițând accesul rapid de la un punct la altul al sălii și asigurând o mare flexibilitate în organizarea diverselor evenimente sportive și non-sportive”, potrivit proiectului de hotărâre aprobat de consilierii județeni. Vor fi amenajate vestiare pentru sportivi, arbitri, antrenori, sala de forță cu vestiar propriu, zona de relaxare sportivi, cabinet medical și cabinet antidoping.

Primarul municipiului Blaj, Gheorghe Valentin Rotar, a explicat că s-a luat decizia realizării unei astfel de investiții deoarece localnici sunt nemulțumiți că echipa de volei, campioană a României, a jucat meciurile de acasă din Liga Campionilor la Sibiu, din cauza că sala de sport din localitate nu îndeplinește condițiile necesare acestei competiții.

Pe lângă sport, în sala polivalentă se vor organiza concerte spectacole, târguri sau expoziții. La ieșire din clădire se va amenaja un parc pentru sport în aer liber, plimbări cu bicicleta, role sau skateboard.

Echipa de volei feminin a orașului a cucerit anul trecut pentru al treilea an consecutiv titlul de campioană a României, obținând rezultate foarte bune, an de an, și în cupele europene. La unele meciuri din campionat, care se dispută pe teren propriu, nu toți susținătorii își găsesc locuri în sală deoarece oameni vin din tot județul.

Orașul Blaj, care are 20.800 de locuitori, este unul dintre cele mai frumoase din județul Alba, fiind denumit de marele poet Mihai Eminescu ”Mica Romă”. În ultimii ani, orașul s-a dezvoltat foarte bine și din punct de vedere economic după ce mai multe firme, inclusiv străine, au deschis aici fabrici.

Acest articol a fost citit de: 675 ori

Primăria municipiului Blaj a scos la licitație pe sistemul electronic de achiziții publice (SICAP) construcția sălii polivalente
Apreciază acest articol

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.