blajinfo, stiri blaj, informatii blaj

Acasă » Economie » Mâine, 8 iunie, Grupul Bosch va inaugura oficial noua fabrică din Blaj şi va demara producţia

Mâine, 8 iunie, Grupul Bosch va inaugura oficial noua fabrică din Blaj şi va demara producţia

Publicat în 07.06.2013 la ora 13:12

Fabrica din Blaj a fost extinsă semnificativ, iar lucrările aferente şi investiţiile în utilajele de producţie au însumat circa 50 de milioane de euro. Începând cu luna iunie a anului 2013, la Blaj vor fi fabricaţi senzori de turaţie pentru sistemele de control al şasiului, dedicaţi industriei auto.

Imagini-de-exterior-cu-noua-fabrica-Bosch1Rolul acestor senzori este de a transmite către sistemul electronic de bord informaţii legate, de exemplu, de viteza de rotaţie a roţii, informaţii esenţiale pentru buna funcţionare a sistemelor de asistare, cum ar fi ABS şi ESP. Pe o suprafaţă suplimentară de 21.000 de metri pătraţi vor fi create până la sfârşitul anului 2013 circa 300 de noi locuri de muncă, numărul angajaţilor Bosch de la Blaj ajungând în total la 900.

 Divizia Drive and Control din cadrul Bosch, cunoscută şi ca Bosch Rexroth, a produs aici până în prezent tehnologie liniară folosită în ingineria mecanică. La începutul anului 2013 în cadrul fabricii din Blaj activau circa 570 de persoane.

 Date semnificative privind concernul Bosch:

 Tehnologia auto, motorul creşterii companiei Bosch în România

Anul 2012 a adus o creştere a volumului de vânzări în sectorul Automotive Aftermarket, dar şi a producţiei de componente auto destinate constructorilor auto români. Oferta Bosch include un portofoliu vast de produse şi servicii din domeniul auto, de la piese de schimb şi accesorii pentru autovehicule la tehnologie de verificare şi concepte de service auto pentru reţeaua Bosch Car Service, dar şi instruire pentru tehnicienii din cadrul service-urilor auto. În 2012 a crescut interesul pentru serviciile de diagnoză oferite în cadrul service-urilor auto şi pentru serviciile reţelei Bosch Car Service. La finalul anului 2012, Bosch Car Service avea 70 de unităţi partenere în 54 de oraşe, ceea ce înseamnă acumularea de parteneri în 5 oraşe noi comparativ cu anul precedent. Bosch va continua extinderea reţelei Bosch Car Service în România.

 Inovaţiile Bosch din domeniul sculelor electrice au asigurat creşterea volumului de vânzări în România

Condiţiile dificile de piaţă din anul 2012 au continuat şi în acest an în segmentul sculelor electrice, totuşi volumul de vânzări s-a menţinut constant faţă de anul precedent. Bosch a reuşit să îşi păstreze poziţia pe piaţa din România şi datorită inovaţiilor şi a gamei ample de produse. În 2012, circa 40 de procente din volumul de vânzări au fost obţinute cu produse inovatoare lansate pe piaţă de cel mult doi ani, în special în domeniul sculelor cu acumulatori pe baza tehnologiei Litiu-Ion.

 Creşterea cotei de piaţă şi în sectorul Termotehnică

Clienţii români pun un accent tot mai mare pe utilizarea unor tehnologii ecologice, dar care să permită şi reducerea consumului de energie. Aceasta este explicaţia care stă la baza dublării volumului de vânzări înregistrat în 2012 pentru aparatele care folosesc tehnologia în condensare, comparativ cu anul 2011. În anul 2012, Bosch a reuşit să obţină noi cote de piaţă pe acest segment. Compania este lider pe piaţa din Europa în producţia de cazane de încălzire şi de preparare a apei calde menajere. Aceasta este prezentă în România în domeniul termotehnicii cu mărcile Bosch şi Buderus şi pune la dispoziţie atât tehnologia, cât şi serviciile asociate. Divizia de Termotehnică şi-a continuat strategia de service prin a deservi clienţii casnici prin Parteneri Recomandaţi de Service, iar pe cei industriali prin propria echipă de service. Bosch deţine o reţea de peste 120 de parteneri de service, care, la nivel naţional, asigură o rată de remediere în decurs de 24 de ore a defectelor de peste 90 de procente.

 Evoluţia economică internaţională a Grupului Bosch în perioada 2012-2013

În anul fiscal 2012 vânzările Grupului Bosch la nivel mondial au crescut cu 1,9 procente, ajungând la 52,5 miliarde de euro. Veniturile înainte de impozitare au fost de 2,8 miliarde de euro. Ţinând cont de evoluţia companiei din anul precedent, numărul angajaţilor Bosch a crescut uşor, cu 3.400 de persoane, astfel că în prezent compania are 305.900 de angajaţi. Grupul Bosch a alocat în 2012 circa 8 miliarde de euro pentru investiţii: 4,8 miliarde de euro pentru cercetare şi dezvoltare şi 3,2 miliarde de euro pentru investiţiile în active fixe.

 Bosch se aşteaptă la o creştere de două până la patru procente a volumului de vânzări pentru acest an. În 2012 au fost luate măsuri pentru creşterea veniturilor, iar activităţile menite să limiteze costurile fixe, investiţiile şi achiziţiile vor continua şi în acest an.

Grupul Bosch este un lider global în furnizarea de tehnologii şi servicii. În anul fiscal 2012, aproape 306.000 de angajaţi au generat vânzări de 52,5 miliarde de euro. Începând cu anul 2013, grupul Bosch a fost structurat pe patru sectoare de activitate: Automotive Technology, tehnologie industrială, bunuri de larg consum, energie şi echipamente pentru construcţii. Grupul Bosch cuprinde Robert Bosch GmbH şi cele aproape 360 de filiale şi companii regionale din peste 50 de ţări. Prin includerea partenerilor comerciali şi de service, Bosch este reprezentat în aproximativ 150 de ţări. Această reţea internaţională de dezvoltare, producţie şi vânzare reprezintă fundaţia creşterii continue a concernului german. Bosch a cheltuit în 2012 peste 4,8 miliarde de euro pentru cercetare şi dezvoltare şi a înregistrat aproape 4.800 de patente pe plan internaţional. Prin toate produsele şi serviciile sale, Bosch sporeşte calitatea vieţii, oferind soluţii care sunt atât inovatoare, cât şi utile. În acest fel, compania oferă la nivel mondial „Tehnică pentru o viaţă”.

 Compania a fost înfiinţată în 1886 la Stuttgart de către Robert Bosch (1861-1942), sub denumirea „Atelier de mecanică fină şi inginerie electrică”. Structura specială a proprietăţii Robert Bosch GmbH asigură libertatea antreprenorială a grupului Bosch, permiţând companiei să planifice şi să facă investiţii semnificative pentru asigurarea viitorului său. 92 de procente din acţiunile Robert Bosch GmbH sunt deţinute de fundaţia caritabilă Robert Bosch Stiftung GmbH. Majoritatea drepturilor de vot sunt deţinute de Robert Bosch Industrietreuhand KG, un trust industrial. Funcţiile de conducere antreprenorială a grupului sunt îndeplinite de acest trust. Restul de acţiuni sunt deţinute de familia Bosch şi de Robert Bosch GmbH.

Facebook 

Acest articol a fost citit de: 786 ori

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.