Rămâi conectat

Politică

Claudiu Răcuci, deputat PNL: „Am propus modificarea Codului Fiscal, astfel încât agenților economici să li se compenseze fiscal cheltuielile salariale pentru zilele de sărbătoare legală”

Publicat

în

Deputatul PNL Claudiu Răcuci a depus ieri, 21 februarie 2018, o propunere de completarea a Codului fiscal prin care agenților economici să li se deducă toate cheltuielile salariale, inclusiv contribuții și impozite, generate de declararea unor zile ca zile nelucrătoare, de sărbătoare legală:

„Ca parlamentar mă întâlnesc săptămânal cu reprezentanți ai oamenilor de afaceri din România, care nu fac altceva decât să reproșeze Parlamentului și Guvernului că iau decizii greșite, pe care mediul de afaceri le decontează. Antreprenorii români nu sunt necăjiți doar din cauza deselor modificări de impozite, de lipsa infrastructurii de transport sau de faptul că Guvernul nu atrage bani europeni, ci și din cauza faptului că unele decizii legislative înseamnă pentru ei bani cheltuiți în plus.

De aceea, ca urmare a unei dezbateri pe care am avut-o în urmă cu două săptămâni cu reprezentanții mediului de afaceri, am decis să depun o propunere legislativă de completare a Codului fiscal, prin care angajatorilor să le fie compensate fiscal sumele pe care le plătesc pentru zilele libere, declarate sărbători legale prin lege, în cursul unui an. Nu este normal ca statul să ia decizia ca o zi să fie sărbătoare legală, liberă pentru angajați, iar angajatorul să plătească acea zi ca și cum angajatul ar fi fost la muncă. În economie, acest lucru nu se susține. Așadar, statul a decis să fie zi liberă, statul să o plătească!

Așa se întâmplă și în alte state din Europa, ca de pildă în Italia, unde statul suportă costurile salariale, contribuțiile și impozitul pentru ziua de sărbătoare legală. În România, numărul total al zilelor nelucrătoare, sărbători legale, însumează mai mult de o jumătate de lună lucrătoare, echivalentul timpului de lucru. La viteza cu care se declară zile de sărbătoare legală în România, se va mai merge la muncă poate o dată pe săptămână, cel mult! Ceea ce am propus eu prin această lege este ca toate cheltuielile salariale determinate de instituirea unei sărbători legale să fie deduse din contribuţiile şi impozitele reţinute şi plătite de angajatori, astfel încât nici plătitorul de salarii şi nici salariatul să nu aibă cu nimic de suferit. Mecanismul va fi simplu.

Atunci când angajatorul depune declarația cu obligațiile de plată, i se scad cheltuielile pentru ziua nelucrătoare, iar contribuțiile sunt suportate de la bugetul de stat. Cred că va fi o lege care va crește încrederea agenților economici în statul român, iar pe cei care vor conduce statul îi va responsabiliza mult mai tare.”

Biroul de presă al deputatului PNL Claudiu-Vasile RĂCUCI

 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Blaj Info și pe GOOGLE NEWS

Politică

Carmen Spătăcean, propunerea USR pentru Primăria Municipiului Blaj

Publicat

în

USR Blaj și-a desemnat candidatul la Primăria Municipiului Blaj pentru alegerile ce vor avea loc în iunie 2024.

Adunarea Generală a Filialei locale USR Blaj, întrunită în 19 martie 2024, s-a reunit pentru a vota candidatul partidului nostru pentru funcția de primar al Municipiului Blaj, cel care va înfrunta în lupta electorală din iunie Goliat-ul PNL-ist local. Voturile membrilor noștri au mers către președintele filialei de la Blaj, Carmen Spătăcean.

În orașul de pe Târnave, Carmen Spătăcean face opoziție civică de câțiva ani. De la finalul anului 2023 a ales un alt mod de luptă, alăturându-se USR, formațiune în ale cărei principii s-a regăsit de nenumărate ori din postura de observator al vieții politice.

Președintele Filialei Blaj a USR, de profesie jurist, a devenit principalul avertizor cu privire la numeroasele abuzuri ale administrației locale, o postură din care a experimentat adversitatea actualului primar, exprimată în moduri demne de regimurile autoritare.

Carmen Spătăcean își propune, în primul rând, să schimbe chiar acest mod nedemocratic de relaționare cu cetățeanul.

Orașul Blaj trebuie să se reafirme ca un centru urban în care fundamentele administrației să fie reașezate pe pilonii constituționali și legali, consolidați de o atitudine pro-cetățean, nu una pro-grup de interese. Alături de blăjeni și de echipa USR din filiala locală, Carmen Spătăcean are toate șansele să aducă schimbarea atât de necesară în bine.

USR ALBA îi susține cu tot entuziasmul pe colegii din Filiala locală Blaj. Suntem convinși că blăjenii vor fi arbitrul perfect pentru cea mai aprigă bătălie electorală desfășurată în urbe în ultimii ani, o bătălie în care sperăm să nu asistăm la abuzuri și alte tipuri de derapaje, nedemne de un oraș european, cum se vrea a fi Blajul!

Mult succes, Carmen Spătăcean!
Mult succes, USR BLAJ!

 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Blaj Info și pe GOOGLE NEWS

Citește mai mult

Politică

Raul Chiriac, PNL: 10 idei pentru o administrație eficientă

Publicat

în

Am militat de-a lungul timpului pentru idei clare, aplicate în proiecte capabile să răspundă în timp real nevoilor comunității pe baza unor indicatori care să obiectiveze munca pe care o desfășurăm.

Ideea unor indicatori de performanță nu este nici pe departe una nouă, dar prinde mai greu în discursul public tocmai pentru că, în cazul multor politicieni autohtoni, dincolo de cuvintele frumoase nu există mare lucru, iar apariția unei conștiințe de acest tip intră în contradicție cu planurile de comunicare politică lipsită de conținut.

Nu vreau să fiu înțeles greșit, deși sunt inginer, îmi plac concursurile de eseuri, întrucât acestea arată talentul participanților. Numai că, în administrație este vorba despre performanța proiectelor implementate, la rândul ei măsurabilă în calitatea vieții locuitorilor și în gradul de deschidere al comunității către dezvoltarea care i se potrivește.

În gălăgia produsă de apropiata campanie electorală devine greu de distins între modele de comunicare bazate pe realitatea comunităților și declarații de intenție frumos pictate pe hârtia de ziar sau pe un monitor. Cu toate acestea, sunt ferm convins că a venit momentul să discutăm sintetic despre ceea ce corect numea un ziarist albaiulian decalogul unei administrații eficiente în raport cu cetățeanul.

În acest sens, voi creiona aici un nucleu tare al filozofiei dezvoltării locale. Încerc astfel să deschid o fereastră către România de mâine, bazată pe creșterea comunităților noastre:

  1. Scăderea nivelului de corupție prin promovarea procedurilor indiferent de cine se adresează aparatului administrativ, prin promovarea integrității, eticii și oamenilor dispuși să exerseze corectitudinea drept o cerință a locului de muncă ocupat. Substituirea convingerii că, la apariția unei probleme, important este să cunoști pe cineva, cu ideea că ai la îndemână o procedură care poate rezolva judicios problema;
  2. Respectarea competenței celui capabil să argumenteze o soluție și nu valorizarea excesivă a poziției politice din care se aude doar că ești obligat să execuți dispoziția șefului;
  3. Realizarea unui buget care să stimuleze investițiile în infrastructura de toate tipurile ca predictor valid al dezvoltării pe termen mediu și lung;
  4. Acordarea de facilități fiscale tinerilor specialiști pentru un avantaj în marea bătălie a viitorului apropiat, care va fi de ordin demografic. Schimbarea structurii pe vârste a populației va crește nivelul concurențial al comunităților din perspectiva capacității de atragere a populației tinere și, în special, a tinerilor specialiști;
  5. Exploatarea potențialului strategic al diverselor zone prin înțelegerea clară a necesității transformării avantajelor comparative în unele de ordin competitiv. Investițiile au succes doar acolo unde se înregistrează viziune și predictibilitate pe termen lung;
  6. Sprijinirea, acolo unde se poate, a universităților ca furnizor de cunoaștere și inovare. Pentru obiectivitate, vă rog să urmăriți dezvoltarea economică, și nu numai, a localităților de dimensiunea municipiului Alba Iulia în care nu există o astfel de instituție de învățământ superior;
  7. Crearea mecanismelor care să promoveze și să faciliteze posibilitățile de dezvoltare prin accesarea fondurilor europene. Pentru următorii ani, administrațiile publice locale vor trebui să se aplece cu o mai mare atenție asupra posibilităților de finanțare externă, pentru care trebuie muncă, viziune și corectitudine;
  8. Reducerea cheltuielilor administrative prin implementarea digitalizării ca instrument de creștere a performanței. A nu se confunda cu digitizarea și anume cu procesul de dotare al administrației publice locale cu calculatoare noi;
  9. Sprijinirea economiei circulare prin programe care să crească nivelul de conștiință asupra nevoii protejării mediului înconjurător. Economia circulară scade necesitatea de materiale noi și scurtează lanțurile valorice, ducând la scăderea prețurilor finale;
  10. Dezvoltarea reală a conceptului de orașe pentru oameni prin funcționalitatea crescută a spațiilor urbane și transformarea centrelor orașelor în spații care oferă posibilitatea de a petrece timp liber fără să faci slalom printre mașini. Oradea este un bun exemplu.

Pentru a avea un viitor centrat pe nevoile comunităților noastre, e nevoie să îl planificăm din timp. Viziunea administrațiilor care gândesc în cicluri electorale este una păguboasă și lasă loc arbitrariului. Dezvoltarea durabilă nu poate fi planificată decât luând în considerare atât obiectivele pe termen scurt, cât și cele pe termen mediu și lung, iar administrațiile liberale au dat dovadă întotdeauna de o astfel de viziune.

Să auzim de bine!

 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Blaj Info și pe GOOGLE NEWS

Citește mai mult

Politică

Raul Chiriac, PNL: Ceea ce este rațional nu se măsoară în decibeli

Publicat

în

În contextul în care opoziția strigă mai tare decât oricine, având senzația că dreptatea aparține celui care o măsoară în decibeli, liniștea dezbaterii despre comasare ar trebui să provină din forța argumentelor.

Dacă suntem sinceri cu noi și înțelegem realitatea socială pe care am experimentat-o de-a lungul anilor, observăm cu ușurință faptul că după aderarea României la spațiul comun european, în 2007, nu am generat un proiect de țară. Nimic care să răspundă eficient și consistent la nevoia unei societăți care are nevoie mai mult să construiască decât să conteste. Știu, ca participant la viața politică românească, faptul că anii electorali aprind foarte multe orgolii între participanții la jocul politic. De aceea vă întreb: în care moment din viețile noastre orgoliul a fost sinonim cu înțelepciunea? Răspunsul necesită onestitate și este evident, indiferent de care parte a baricadei ne-am afla astăzi.

Am invocat în spațiul public românesc de atât de multe ori ideea interesului național, încât am putea crede că această noțiune este o haină veche, cârpită, mâncată de moliile orgoliilor noastre. Parte din datoria noastră publică este reprezentată de încercarea de a transforma ideile în realitate. Ne dorim ca România să fie țara în care producem dezvoltare și nu doar discurs despre dezvoltare.

Viziunea înseamnă și decizii complicate. Interesul național nu poate fi perceput corect și nici bine promovat în context internațional fără o strategie națională care să pună în valoare raționalitatea acțiunilor noastre. E simplu, nu poți vorbi despre interes național fără strategie. De aici se naște o întrebare care merge dincolo de opțiunile noastre partizane: de câte ori am oferit în Parlamentul European imaginea unei țări în care politicienii nu reușesc să depășească, în mod matur, orgolii provinciale și dăunătoare? Răspunsul, oricât de supărat am fi pe mișcările tactice ale unui partid sau altuia este, ca și în primul caz, evident.

Sunt ferm convins că, într-o lume care se schimbă profund, într-un context european pe care îl putem intui cu mare greutate, declarația legată de listele comune pentru Parlamentul European, reprezintă un moment de maturitate al clasei politice românești. Vedem un act inițiat și susținut puternic de către Partidul Național Liberal, cel care a demonstrat, o dată în plus, că are o puternică vocație europeană. PNL a demonstrat că înțelege spiritul timpului pe care îl trăim iar România are nevoie de acest tip de conectare la realitate.

Sigur, am putea să consumăm energie având abordări mărunte și meschine, cu care suntem deja obișnuiți, în care accentul să cadă pe diferențele majore dintre noi. Și viziunea unora ne-a arătat că cea mai bună imagine a clasei politice este cea a dezbinării până la nivelul triburilor în care dreptatea se face cu zbieretul și cu bâta. Doar că politica datului cu bâta în baltă nu ajută pe nimeni!

Februarie 2024 este momentul de maturitate politică al societății noastre. La o sută de ani de la Marea Unire, orgoliul a lăsat loc rațiunii și reacția a fost înlocuită cu strategia. Evident și realist ca de fiecare dată, românii vor spune la urne ce părere au despre acest lucru și vom respecta opinia lor indiferent de rezultat.

La finalul unei astfel de decizii rămânem cu ideea că, după foarte mulți ani, am decis să mergem în Parlamentul European ca națiune, cu un mesaj comun, articulat, modern și care ține cont de ceea ce se întâmplă acum pe plan internațional. Zilele acestea a câștigat rațiunea. Restul este politică.

 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Blaj Info și pe GOOGLE NEWS

Citește mai mult

Actualitate

Administrație

Știri din Zonă

Stiri din Alba

Politică

Știrea Ta

Societate

Sport

Economie

Din Județ

Articole Similare

blajinfo, stiri blaj, informatii blaj