Administrație
Blajul scapă de restricțiile impuse în weekend, după ce incidența cazurilor de COVID-19 a scăzut sub 4 la mia de locuitori

Luând în dezbatere rata de incidență cumulată la 14 zile a cazurilor de COVID-19, la nivelul tuturor unităților administrativ—teritoriale din județ, transmisă Comitetului Județean pentru Situații de Urgență Alba de către Direcția de Sănătate Publică Alba prin adresa nr. 4870/23.04.2021, pentru data de 24.04.2021;
În temeiul:
-Legii nr. 136/2020 privind instituirea unor măsuri în domeniul sănătății publice în situații de risc epidemiologie și biologic;
-Legii nr. 55/2020 privind unele măsuri pentru prevenirea și combaterea efectelor pandemiei de COVID – 19, cu modificările și completările ulterioare;
-H.G. nr. 432/08.04.2021 privind prelungirea stării de alertă pe teritoriul României începând cu data de 13 aprilie 2021;
Având în vedere prevederile O.U.G. nr. 21/2004 privind Sistemul Național de Management al Situațiilor de Urgență, aprobată prin Legea nr. 15/2005, cu modificările și completările ulterioare;
Ținând cont de prevederile art. 10 din Regulamentul-cadru privind structura organizatorică, atribuțiile, funcționarea și dotarea comitetelor și centrelor operative pentru situații de urgență aprobat prin H.G. nr. 1491/2004;
în conformitate cu prevederile art. 23 alin. (1) din Regulamentul de Organizare și Funcționare a C.J.S.U. Alba, aprobat prin Ordinul Prefectului județului Alba nr. 336/25.07.2017, cu modificările și completările ulterioare;
Comitetul Județean pentru Situații de Urgență Alba, convocat în ședință extraordinară în data de 24.04.2021,
HOTĂRĂȘTE:
Art. 1. Se constată rata de incidență cumulată la 14 zile a cazurilor de îmbolnăvire cu SARS-CoV-2, la data de 24.04.2021, pentru fiecare unitate administrativ-teritorială de pe raza județului Alba, conform Anexei la prezenta hotărâre.
Art. 2. (1) La nivelul municipiilor Alba Iulia și Blaj, orașelor Abrud și Ocna Mureș, comunelor Ciugud și Rimetea unde rata de incidență cumulată la 14 zile a cazurilor de îmbolnăvire cu SARS-CoV-2 este mai mare de 3 și mai mică sau egală cu 4/1.000 de locuitori, începând cu data de 25.04.2021, ora 0000, pentru o perioadă de 14 zile, se instituie măsuri pentru diminuarea impactului riscului, astfel:
a)Organizarea și desfășurarea activității în cadrul cinematografelor, instituțiilor de spectacole și/sau concerte este interzisă;
b)Se interzice organizarea și desfășurarea în aer liber a spectacolelor, concertelor, festivalurilor publice și private, sau a altor evenimente culturale;
c)Se interzice organizarea de evenimente private (nunți, botezuri, mese festive, etc.) atât în spații deschise cât și închise (saloane, cămine culturale, restaurante, baruri, cafenele, săli/corturi de evenimente, terase, etc.);
d)Se interzice desfășurarea de reuniuni cu prilejul unor sărbători, aniversări, petreceri în spații închise și/sau deschise, publice și/sau private;
e)Se interzice circulația în interiorul localităților pentru persoanele aflate în grupuri pietonale mai mari de 6 persoane care nu aparțin aceleiași familii, precum și formarea unor asemenea grupuri;
f)Se interzice circulația persoanelor în afara locuinței/gospodăriei în intervalul orar 2200- 0500, cu următoarele excepții:
(2)deplasarea în interes profesional, inclusiv între locuință/gospodărie și locul/locurile de desfășurare a activității profesionale și înapoi;
(3)deplasarea pentru asistență medicală care nu poate și amânată și nici realizată de la distanță, precum și pentru achiziționarea de medicamente;
(4)deplasarea în afara localităților ale persoanelor care sunt în tranzit sau efectuează călătorii al căror interval orar se suprapune cu perioada interdicției, cum ar fi cele efectuate cu avionul, trenul, autocare sau alte mijloace de transport de persoane și care poate fi dovedit prin bilet sau orice altă modalitate de achitare a călătoriei;
(5)deplasarea din motive justificate, precum îngrijirea/însoțirea copilului, asistență persoanelor vârstnice, bolnave sau cu dizabilități ori deces al unui membru de familie;
g)Activitatea cu publicul a operatorilor economici care desfășoară activități de preparare, comercializare și consum al produselor alimentare și/sau băuturilor alcoolice și nealcoolice, de tipul restaurantelor și cafenelelor în interiorul clădirilor, este interzisă;
h)Activitatea restaurantelor și a cafenelelor din interiorul hotelurilor, pensiunilor sau altor unități de cazare este permisă doar pentru persoanele cazate în cadrul acestor unități;
i)Măsurile stabilite la lit. g) și lit. h) se aplică și operatorilor economici care desfășoară activități în spațiile publice închise care au un acoperiș, plafon sau tavan și care sunt delimitate de cel puțin 2 pereți, indiferent de natura acestora sau de caracterul temporar sau permanent;
j)Pe perioada în care activitatea operatorilor economici menționați anterior este restricționată sau închisă este permisă prepararea hranei și comercializarea produselor alimentare și a băuturilor alcoolice și nealcoolice care nu se consumă în spațiile respective;
k)Prepararea, comercializarea și consumul produselor alimentare și băuturilor alcoolice și nealcoolice sunt permise în spațiile special destinate dispuse în exteriorul clădirilor, în aer liber, cu excepția celor prevăzute la lit. i), cu asigurarea unei distanțe de minimum 2 m între mese și participarea a maximum 6 persoane la o masă, dacă sunt din familii diferite, și cu respectarea măsurilor de protecție sanitară stabilite prin ordin comun al ministrului sănătății, ministrului economiei, energiei și mediului de afaceri și al președintelui Autorității Naționale Sanitare Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor;
l)Activitatea cu publicul a operatorilor economici licențiați în domeniul jocurilor de noroc este interzisă;
m)Instituțiile cu atribuții în domeniu, reprezentate în Grupa de coordonare și a comisiilor mixte de verificare a modului de respectare a măsurilor de limitare a răspândirii COVID-19, vor intensifica activitățile de verificare a respectării măsurilor de prevenire a răspândirii virusului SARS-CoV-2 în zonele de risc.
1.Măsurile dispuse la aliniatul (1) se aplică operatorilor economici/instituțiilor menționate, acolo unde acestea există.
2.La finalul perioadei stabilite la alin. (1), sau în funcție de modificările intervenite la nivelul unităților administrativ-teritoriale în ceea ce privește rata de incidență, măsurile dispuse vor fi reevaluate.
Art. 3. (1) La nivelul comunelor Galda de Jos, Șpring și Șugag unde rata de incidență cumulată la 14 zile a cazurilor de îmbolnăvire cu SARS-CoV-2 este între 1,5 si 3/1.000 de locuitori, începând cu data de 25.04.2021, ora 0000, pentru o perioadă de 14 zile, se instituie măsuri pentru diminuarea impactului riscului, astfel:
Organizarea și desfășurarea activității în cadrul cinematografelor, instituțiilor de spectacole și/sau concerte este permisă, cu participarea publicului până la 30% din capacitatea maximă a spațiului;
Se interzice organizarea și desfășurarea în aer liber a spectacolelor, concertelor, festivalurilor publice și private, sau a altor evenimente culturale;
Se interzice organizarea de evenimente private (nunți, botezuri, mese festive, etc.) atât în spații deschise cât și închise (saloane, cămine culturale, restaurante, baruri, cafenele, săli/corturi de evenimente, terase, etc.);
Se interzice desfășurarea de reuniuni cu prilejul unor sărbători, aniversări, petreceri în spații închise și/sau deschise, publice și/sau private;
Se interzice circulația în interiorul localităților pentru persoanele aflate în grupuri pietonale mai mari de 6 persoane care nu aparțin aceleiași familii, precum și formarea unor asemenea grupuri;
Se interzice circulația persoanelor în afara locuinței/gospodăriei în intervalul orar 2200- 0500, cu următoarele excepții:
deplasarea în interes profesional, inclusiv între locuință/gospodărie și locul/locurile de desfășurare a activității profesionale și înapoi;
deplasarea pentru asistență medicală care nu poate fi amânată și nici realizată de la distanță, precum și pentru achiziționarea de medicamente;
deplasarea în afara localităților ale persoanelor care sunt în tranzit sau efectuează călătorii al căror interval orar se suprapune cu perioada interdicției, cum ar fi cele efectuate cu avionul, trenul, autocare sau alte mijloace de transport de persoane și care poate fi dovedit prin bilet sau orice altă modalitate de achitare a călătoriei;
deplasarea din motive justificate, precum îngrijirea/însoțirea copilului, asistența persoanelor vârstnice, bolnave sau cu dizabilități, ori decesul unui membru de familie;
Activitatea cu publicul a operatorilor economici care desfășoară activități de preparare, comercializare și consum al produselor alimentare și/sau băuturilor alcoolice și nealcoolice, de tipul restaurantelor și cafenelelor în interiorul clădirilor, este permisă în intervalul orar 0600-2200, fără a depăși 30% din capacitatea maximă a spațiului;
Activitatea restaurantelor și a cafenelelor din interiorul hotelurilor, pensiunilor sau altor unități de cazare este permisă în intervalul orar O6°°-2200, fără a depăși 30% din capacitatea maximă a spațiului;
Măsurile stabilite la lit. g) și lit. h) se aplică și operatorilor economici care desfășoară activități în spațiile publice închise care au un acoperiș, plafon sau tavan și care sunt delimitate de cel puțin 2 pereți, indiferent de natura acestora sau de caracterul temporar sau permanent;
Pe perioada în care activitatea operatorilor economici menționați anterior este restricționată sau închisă, este permisă prepararea hranei și comercializarea produselor alimentare și a băuturilor alcoolice și nealcoolice care nu se consumă în spațiile respective;
Prepararea, comercializarea și consumul produselor alimentare și băuturilor alcoolice și nealcoolice sunt permise în spațiile special destinate dispuse în exteriorul clădirilor, în aer liber, cu excepția celor prevăzute la lit. i), cu asigurarea unei distanțe de minimum 2 m între mese și participarea a maximum 6 persoane la o masă, dacă sunt din familii diferite, și cu respectarea măsurilor de protecție sanitară stabilite prin ordin comun al ministrului sănătății, ministrului economiei, energiei și mediului de afaceri și al președintelui Autorității Naționale Sanitare Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor;
Activitatea cu publicul a operatorilor economici licențiați în domeniul jocurilor de noroc este permisă, fără a depăși 30% din capacitatea maximă a spațiului, cu obligația respectării orarului de lucru cu publicul între orele 06°°-2200;
Măsurile dispuse la aliniatul (1) se aplică operatorilor economici/instituțiilor menționate, acolo unde acestea există.
La finalul perioadei stabilite la alin. (1), sau în funcție de modificările intervenite la nivelul unităților administrativ-teritoriale în ceea ce privește rata de incidență, măsurile dispuse vor fi reevaluate.
Art. 4. în toate localitățile se permite circulația persoanelor în afara locuinței/gospodăriei, în perioada 1 mai-2 mai 2021, în intervalul orar 2000-0500 pentru deplasarea și participarea la slujbele religioase;
Art. 5. în toate localitățile se permite circulația persoanelor în afara locuinței/gospodăriei, în perioada 8 mai-9 mai 2021, în intervalul orar 2000-0500 pentru deplasarea și participarea la sărbătoarea religioasă specifică lunii Ramazan;
Art. 6. Pentru deplasarea la centrele de vaccinare sau cabinete medicale, motivul menționat pe declarația pe proprie răspundere va fi „deplasarea pentru asistență medicală care nu poate fi amânată și nici realizată de la distanță, precum și pentru achiziționarea de medicamente”.
Art. 7. Măsurile stabilite prin prezenta hotărâre se completează cu măsurile cu caracter general stabilite prin H.G. nr. 432/2021.
Art. 8. Hotărârile adoptate de CJSU Alba până la data adoptării prezentei hotărâri își mențin aplicabilitatea în măsura în care prevederile acestora nu contravin măsurilor stabilite în prezenta hotărâre.
Art. 9. Prezenta hotărâre se transmite membrilor Comitetului Județean pentru Situații de Urgență Alba, la toate U.A.T.-urile de pe raza județului Alba, în vederea aducerii la cunoștința populației, operatorilor economici și instituțiilor publice, prin toate mijloacele de comunicare avute la dispoziție. De asemenea, prezenta hotărâre se transmite la Inspectoratul General pentru Situații de Urgență și la Departamentul pentru Situații de Urgență de către Inspectoratul pentru Situații de Urgență „UNIREA” al județului Alba. Totodată, hotărârea se va afișa pe site-ul Instituției Prefectului – Județul Alba.
Administrație
Marți, 4 octombrie 2025, au început lucrările la DC 34 care face legătura între Tiur și Crăciunelu de Jos
În cursul dimineții zilei de marți, 4 noiembrie 2025, s-a dat startul lucrărilor de reabilitare și modernizare a DC 34 care face legătura între Tiur și Crăciunelu de Jos.
„Realizarea Drumului Comunal DC 34 Veza (DJ 107) – Izvoarele – Tiur – Crăciunelu de Jos (DN 14B)”, în lungime de 3,759 km, este o investiție derulată de Primăria Municipiului Blaj în parteneriat cu Primăria Comunei Crăciunelu de Jos, finanțată prin Programul Național de Investiții „Anghel Saligny”, valoarea totală a lucrărilor fiind de peste 5,6 milioane lei. Termenul de finalizare este 31 decembrie 2026.
„Este o investiție deosebit de importantă pentru infrastructura rutieră Blajului, parte din proiectul nostru de mobilitate, deoarece DC 34 Blaj – Crăciunelu de Jos va juca rol de variantă ocolitoare pentru locuitorii din Roșia de Secaș, Cergău, Mănărade, Veza, Berc, Ciufud și Tiur, care călătoresc spre Alba Iulia și va decongestiona zona centrală a Blajului din punct de vedere al traficului rutier. Nu în ultimul rând, investiția va culmina cu o nouă posibilitate de dezvoltare a zonei Tiur-Crăciunelu de Jos, de-a lungul râului Târnava”, a transmis Gheorghe Rotar, primarul Municipiului Blaj.
Administrație
Începând de luni, 15 septembrie 2025, parcări publice cu plată în Municipiul Blaj. Aplicația BlajParking poate poate fi deja descărcată
Începând de luni, 15 septembrie 2025, va intra în vigoare sistemul de parcări publice cu plată din municipiul Blaj. Vor exista două zone de tarifare, iar plata se va face prin intermediul aplicației BlajParking, prin SMS la numărul 7442 sau, în numerar, la parcometrele ce vor fi amplasate, după data de 15 octombrie, în parcările cu plată de pe raza municipiului.
Chiar dacă va funcționa doar din 15 septembrie, Aplicația BlajParking este deja disponibilă și poate fi descărcată pe telefoanele mobile, din Magazinul Google Play pe dispozitivele Android și din App Store pe dispozitivele Apple.
Conform Hotărârii nr. 119 din data de 28 august 2025 a Consiliului Local al Municipiului Blaj, privind aprobarea Regulamentului de organizare şi funcţionare a parcărilor publice cu plată din Municipiul Blaj, în vederea taxării parcărilor cu plată, se instituie două zone tarifare: Zona tarifară 1 și Zona tarifară 2. Zonele de parcare cu plată din municipiul Blaj sunt marcate cu vopsea de culoare albastru și/sau cu indicatoare rutiere, potrivit prevederilor legale.
Programul de funcţionare pentru parcările publice este următorul:
Zona 1 (Centrul istoric): Piața 1848 și strada Petru Pavel Aron – de luni până vineri între orele 08:00 – 18:00 și sâmbăta între orele 08.00 -14.00;
Zona 2: Bulevardul Republicii și străzile Astra, Timotei Cipariu, Mitropolit Vancea, Popa Șapcă, Avram Iancu, Eroilor, Gheorghe Doja, Iuliu Maniu, Dr. Vasile Suciu, Tudor Vladimirescu, Câmpul Libertății – de luni până vineri între orele 08:00 – 18.00 și sâmbăta între orele 08.00 -14.00.
Parcarea în Municipiul Blaj este liberă de luni până vineri după ora 18:00, sâmbăta după ora 14.00, duminica și în zilele stabilite ca sărbători legale.
TARIFE PARCARE CU PLATĂ
ZONA 1
Prin aplicația BlajParking (card bancar)
– 30 de minute: 2 lei (inclusiv TVA)
– o oră: 4 lei (inclusiv TVA)
– două ore: 8 lei (inclusiv TVA)
– o zi: 40 lei (inclusiv TVA)
Prin SMS la numărul 7442 și BlajParking SMS
– 30 de minute: 0,35 euro + TVA
– o oră: 0,65 euro + TVA
– două ore: 1,30 euro + TVA
Plată în numerar sau cu cardul bancar prin intermediul parcometru (după 15 octombrie)
– 30 de minute: 2 lei (inclusiv TVA)
– o oră: 4 lei (inclusiv TVA)
– Multiplu ”Y” de 1 oră: Y x 4 lei (inclusiv TVA)
ZONA 2
Prin aplicația BlajParking (card bancar)
– 30 de minute: 1 leu (inclusiv TVA)
– o oră: 2 lei (inclusiv TVA)
– două ore: 4 lei (inclusiv TVA)
– o zi: 20 lei (inclusiv TVA)
Prin SMS la numărul 7442 și BlajParking SMS
– 30 de minute: 0,20 euro +TVA
– o oră: 0,35 euro + TVA
– două ore: 0,70 euro + TVA
Plată în numerar sau cu cardul bancar prin intermediul parcometru (după 15 octombrie)
– 30 de minute: 1 leu (inclusiv TVA)
– o oră: 2 lei (inclusiv TVA)
– Multiplu ”Y” de 1 oră: Y x 2 lei (inclusiv TVA)
TARIFE ABONAMENTE DE PARCARE
Abonament general Zona 1 și Zona 2
– o lună: 200 lei (inclusiv TVA)
– un an: 1.600 lei (inclusiv TVA)
Abonament Zona 2
– o lună: 100 lei (inclusiv TVA)
– un an: 800 lei (inclusiv TVA)
Plata abonamentului se poate face prin aplicația BlajParking – card bancar sau la sediul Primăriei Municipiului Blaj în zilele lucrătoare, de luni până vineri, la caseria din Blaj, Piața 1848, nr.16, județul Alba, între orele: 08.00 – 14.00.
Abonamentul „GENERAL” sau abonamentul „ZONA 2” se inscripţionează cu numărul de înmatriculare al vehiculului, cu perioada de valabilitate și aria de acoperirea parcărilor pentru care este valabil şi este netransmisibil.
TARIFE REZERVARE LOCURI DE PARCARE – INSTITUȚII BANCARE, ASOCIAȚII ȘI FUNDAȚII, UNITĂȚI HOTELIERE: Zona 2 – 6.000 lei inclusiv TVA/an, plată prin aplicația BlajParking – card bancar sau la sediul Primăriei Municipiului Blaj.
Administrație
Marți, 19 august 2025: Dezbatere publică pe tema parcărilor cu plată din Blaj
Marți, 19 august, de la ora 19:00, la Palatul Cultural Blaj, va avea loc o dezbatere publică cu privire la parcările cu plată din Municipiu.
„Începând din această toamnă, municipiul Blaj va implementa un sistem de parcări publice cu plată, o măsură gândită pentru a susține un oraș mai aerisit, mai verde și mai bine organizat. Prima etapă vizează parcările publice nerezidențiale, iar regulamentul aferent se află în prezent în dezbatere publică
Pentru a asculta punctele voastre de vedere, vă invit personal la o dezbatere publică, cu prezență fizică, ce va avea loc marți, 19 august 2025, de la ora ora 19:00, la Palatul Cultural Blaj”, a transmis primarul Gheorghe Valentin Rotar.
„De ce parcări cu plată?
Numărul mașinilor a crescut semnificativ în ultimii ani, iar orașul are nevoie de un sistem modern, care să contribuie la:
– fluidizarea traficului
– locuri libere de parcare
– reducerea poluării și a emisiilor de CO2
– susținerea unui transport sustenabil și responsabil
Blajul își asumă drumul spre un oraș verde și eficient. Prin această măsură, facem un pas concret spre un trafic urban de tip european.
Vă aștept cu idei, propuneri și sugestii constructive. Doar împreună putem alege cele mai bune soluții pentru orașul nostru!”, a precizat edilul din Blaj.
-
Din Județacum 7 luni
Când pică Paștele ortodox și cel catolic 2026, dar și în următorii ani | blajinfo.ro
-
Mondenacum 3 luni
Mesaje de Sfânta Maria 2025. URĂRI, FELICITĂRI și SMS-uri care pot fi trimise persoanelor care își serbează onomastica | blajinfo.ro
-
Actualitateacum 7 luni
MESAJE de Sfântul Gheorghe 2025. SMS-uri, urări şi felicitări pe care le poţi transmite celor dragi de ziua numelui | blajinfo.ro
-
Mondenacum 7 luni
MESAJE DE 1 MAI 2025. SMS-uri, FELICITARI şi URĂRI care pot fi trimise de Ziua Internaţională a Muncitorilor | blajinfo.ro
-
Din Județacum 7 luni
Când sunt Floriile Ortodoxe și Catolice în următorii ani | blajinfo.ro
-
Actualitateacum 6 luni
Sfinții Constantin și Elena 2025. FELICITARI, MESAJE și URARI pentru cei care își sărbătoresc onomastica | blajinfo.ro
-
Actualitateacum 12 luni
Nume care se sărbătoresc în 30 noiembrie, de Sfântul Andrei 2024 | blajinfo.ro
-
Actualitateacum 6 luni
Ce nume se sărbătoresc de Sfinții Constantin și Elena 2025. În jur de 1,8 milioane de români îşi sărbătoresc onomastica | blajinfo.ro

